|
Cod4 demo
|
| Snostorm |
Posted on 16-10-2007 08:49
|

SnoSpammer

|
Hittade detta på Crossfire:
This turns the demo into arcade more which means u get points for killing people, 10 for a kill 100 for a headshot stuff like that, its fun.
For it to work you put these cmds into the console 1 at a time in the main menu, it will then load up the map if you have done it right
/seta thereisacow 1337
/arcademode 1
/arcademode_full 1
/spdevmap bog
Riktigt kul faktiskt... jag fick runt 80000 poäng.
"Vilken färg är röd nu igen?"  |
| |
|
|
| blackie |
Posted on 16-10-2007 10:05
|

Admins

|
Snostorm wrote:
Riktigt kul faktiskt... jag fick runt 80000 poäng. 
inte på arbetstid va?!
btw så måste jag erkänna att jag verkligen gillade demot!
kanske måste jag köpa detta spel när det kommer! |
| |
|
|
| Dimljus |
Posted on 16-10-2007 10:57
|

SuperAdmin

|
Jo tyckte oxå om demot, bra känsla i spelet.
Kan ju bara hoppas att MP blir bra.
My knife never runs out of bullets! |
| |
|
|
| 8roxz |
Posted on 16-10-2007 14:46
|
Forumnewb

|
GaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaY |
| |
|
|
| Seven |
Posted on 16-10-2007 15:12
|
SuperAdmin

|
8roxz wrote:
GaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaYGaY
Hmm, kreativt roxz! Fortfarande sjuk eller   
Blackie 10 oct 2009 till vArgen: Bänka dig, dra fram lotionen... det är ju inte direkt så du har ett annat liv vid sidan av ditt satans avskräde till människa.. |
| |
|
|
| ornAge |
Posted on 16-10-2007 15:19
|
Forumnewb

|
Vet inte riktigt vad jag tyckte...kändes lite platt, precis som många andra liknande spel kan man bara träffa avsitliga HS när man plockar upp ett snipergevär. Kändes som det krävdes ganska få täffar per kill och det brukar medföra campvarning ala CS.
Men lite cfgmoddande kanske kan fixa till ett och annat 
Hmm var jag negativ nu eller :s
The futures bright, the futures Orange! |
| |
|
|
| 8roxz |
Posted on 16-10-2007 17:48
|
Forumnewb

|
Japp cod blir ofta gärna lite kampar varning... spelade 2:an en del när den kom ut... nästan alltid någon som gömmer sig i något jävla fönster och bara väntar på att en motståndare ska komma. Därav hoppas jag mer på UT3, men det lilla jag prova det så blev jag inte övertygad. Och att de slängt in fordon oxå gör ju inte saken bättre (finns kartor både med och utan fordon dock). |
| |
|
|
| wikkit |
Posted on 16-10-2007 18:22
|

SuperAdmin

|
CoD4 är ett spel där framryckning får ske betydligt mer försiktigt än i ett spel som UT skulle jag tro, och det är nog helt avsiktligt också. Om man har tid att utveckla taktiker och känsla för ledning i fält, så gillar man nog CoD4 eftersom det ändå kändes som en hyfsad simulator - i alla fall från det lilla man får smaka på i demot.
UT3 kändes, efter väldigt kort provande, mer i stil med Q3 där det handlar om fart och fläkt och fraggande på stående fot.
....eller något.
I'm just this guy, you know? - Zaphod Beeblebrox |
| |
|
|
| Snostorm |
Posted on 29-10-2007 16:47
|

SnoSpammer

|
Nu har jag beställt Cod4. Förmodligen till ett dyrare pris än i affären men man vill ju inte riskera bli utan. 
| |
|
|
| 8roxz |
Posted on 01-11-2007 09:11
|
Forumnewb

|
Beställt från cd-wow:
http://www10.cd-w...de=2369162
Pris: 299kr inkl frakt.
Nackdelen är att det skickar från UK om jag inte minns fel så man får spelet några dagar senare än om man beställer inom sverige.
Fast jag har ändå inte brottom då jag förmodligen ska slänga in ett nytt gfx kort innan det spelet åker in i burken.
Edited by 8roxz on 01-11-2007 09:14 |
| |
|
|
| Dimljus |
Posted on 01-11-2007 10:28
|

SuperAdmin

|
När får ni era kopior då??????????????????????????????????????????????????????????????????????? Får ni dem snabbare än mig som planerat att köpa den i affären???????????????????????????????????????????
| |
|
|
| Snostorm |
Posted on 01-11-2007 14:51
|

SnoSpammer

|
Dimljus wrote:
När får ni era kopior då??????????????????????????????????????????????????????????????????????? Får ni dem snabbare än mig som planerat att köpa den i affären???????????????????????????????????????????
Klart vi får!
| |
|
|
| Seven |
Posted on 01-11-2007 15:07
|
SuperAdmin

|
Snostorm wrote:
Dimljus wrote:
Klart vi får!

Har också tänkt tjacka det i affär... Men, vad gäller då, lite mer utförliga inlägg tack, snöslask!
Blackie 10 oct 2009 till vArgen: Bänka dig, dra fram lotionen... det är ju inte direkt så du har ett annat liv vid sidan av ditt satans avskräde till människa.. |
| |
|
|
| Snostorm |
Posted on 02-11-2007 09:43
|

SnoSpammer

|
Förutom att vi får själva spelet samma dag som det släpps så får vi ju whallhack, aimbot + godmode som fungerar i multiplayerdelen. Tror dom kallar det 8roxz paketet.
Sedan skickas det hem till dörren med hjälp av en snygg brud i bikini oavsett väderlek alt. en söt vältränad pojk i speedo.
Edited by Snostorm on 02-11-2007 09:43
| |
|
|
| Dimljus |
Posted on 02-11-2007 09:53
|

SuperAdmin

|
Den stora frågan är ju "när" det släpps? Vet att de skall börja skicka ut det till affärerna på måndag, och på fredag så skall det börjas å säljas in the store.
Btw e det inte 1:an som är röd?
| |
|
|
| 8roxz |
Posted on 02-11-2007 09:59
|
Forumnewb

|
Skit samma vilken dag man får det... lär ju bli en del sp i början för att lära sig spelet och fixa cfg... så man lär ju tanka hem spelet dagarna innan det släpps i butik ändå så  |
| |
|
|
| Dimljus |
Posted on 02-11-2007 11:56
|

SuperAdmin

|
Va tanka ner?
Och cfg, jag tänker köra med default.cfg, kommer nog ta en vecka eller 2 att lära mig.
Så ni kommer nog se mig springa in i väggar å slänga iväg vapnet i en närstrid osv
| |
|
|
| Snostorm |
Posted on 02-11-2007 12:10
|

SnoSpammer

|
Det är väl inte så mycket pillande med cfg:er i cod jämfört med ET ändå?
Vadå släpps på måndag?
Jag fick just mail om att det ligger å väntar ett ex på mitt lokala postkontor.
Edited by Snostorm on 02-11-2007 12:11
| |
|
|
| Dimljus |
Posted on 02-11-2007 12:14
|

SuperAdmin

|
VAFAN! 1 hel jävla vecka innan oss dödliga.
HELVETE's Jävla skit !"()&(=(/&%¤#
| |
|
|
| Perfect |
Posted on 02-11-2007 13:02
|
n00b

|
Jag tror att COD4 blir riktigt bra.
Visst, jag är också rädd att det blir ett lamerspel. Speciellt då COD-serien alltid har kraftfulla snipers. Ganska irriterande när det ligger lama snipers högt och lågt. Tyvärr tror jag att det kommer att vara så…känns som COD DNA att ha en kraftfull sniper. Men då alla vapen verkar vara kraftfulla så hoppas jag att sniperns eldhastighet är betydligt långsammare än i SP demot..för med den eldhastigheten blir snipern farlig på alla distanser…långsammare eldhastighet gör att den inte blir så farlig på kortare distanser.
Sen är jag lite orolig för alla "perks"…en del kommer givetvis göra spelet roligare och mer spännande. Men en del av dem kan ju spä på lamhetsfaktorn ytterligare. T.ex. Claymores, C4, RPG, etc. etc. Hatar "noneedforskilltokillweapons".
Att kalla in airstrikes och en "datorstyrd" attackhelikopter är inte heller något som tilltalar mig något vidare.
Trots ovanstående gnäll har jag självklart beställt COD4.
Tror det kan bli riktigt kul då den höga "kul skadan" tilltalar mig…att behöva träffa flera HS eller lägga ett helt magasin i kroppen är inget för mig. Det skall vara hög Rambo stämpel och det blir det om man inte behöver ladda mellan varje kills.
Gillar även att man träffar där man siktar och att spridningen går att rekylkompensera är riktigt bra. Hatar slumpvis spridning ala BF2.
Tycker rörelserna verkar helt OK också…inte för långsamma och inte heller så speedade ala Q3 (Går ju inte att somna på flera timmar när man kört sådana spel).
Har sett på filmer att man dödar ganska fort även om man träffar i benen, samt att man kan skjuta genom en del väggar/skydd (Finns en "perk" som verkar göra att man kan skjuta igenom det mesta).
Tycker det är skitbra…då slipper man alla jäkla kaninspelare…ingen idé att hoppa för den ökade spridningen när man hoppar är sämre än den minskade skadan att bli träffad i benet (man kan inte heller bryta fysikaliska lagar ala BF2 och göra "S" i luften…mycket bra!).
Bra att skjuta igenom…sniper***or som hela tiden duckskjuter (i fönster eller liknande) ligger ju illa till :-)
Hatar också när det tar lång tid att ladda om eller att byta vapen. Men det ser ut att gå riktigt fort=bra i COD4.
(Tar skotten slut i bössan så får det ju inte ta tre dagar att byta till pistolen…då är det ju inte någon idé attha någon pistol, eller?)
Att det är få spelare och flera olika spelsätt är både bra och dåligt. Lätt att få ihop ett lag, men svårt att träna ihop sig om det är en stor klan från början. Flera spelsätt gör det lätt att hitta något som passar klanen, men det splittrar också "communityn".
Såg att det fanns en fråga om releasen och olika köpsätt. Vad jag sett så skall COD4 skickas ut den 5:e november och säljas i affärer den 9:e november. Det betyder förmodligen att de som förbeställt från Svenska internetbutiker får spelet den 9:e, men ibland kommer det dagen innan...
Skulle tippa på att 80% som förbeställer får det samma dag som det säljs i butik, 10% får det dagen innan och 10% får det dagen efter (kan vara fler som får det dagen efter, för jag tycker posten noterar en lägsta nivå när det gäller leverera i tid).
16 banor som kommer från början till MP…både bra och dåligt…det blir ju knappast enformigt, men tar ju en jäkla tid att lära sig hitta och/eller göra taktik på allihop (Dessutom är det flera olika spelsätt, så det tar nog ett tag innan man får koll på detta).
Har bara sett screenshots på banorna, men de ser i.a.f. helt OK. Är i.o.f. ganska svårt att misslyckas med banor när man vet att det skall spelas klanspel 5vs5 och det finns inga fordon att tänka på…
Såg en intervju där dom sa att publik servrar kommer vara 32+…det är alltså bandbredden till servern som avgör hur många spelare som funkar…Hoppas dock att banorna är ganska tajta med tanke på 2vs2, 3vs3 och 5vs5 och att man därför håller sig till runt 20st på publik…
Orkade ni läsa ända hit? Isåfall orkar ni även förboka spelet!
Hoppade ni hit för att det var förmycket text? Då skall ni nog också förboka för jag tror inte ni orkar gå till affären! ;-)
Slutord: COD4 kommer vara bra…frågan är bara hur bra det passar ER!
Edited by Perfect on 02-11-2007 13:15 |
| |
|